..... een verzamel blog van Marleen ten Napel over design, fotografie, de tuin en meer .....

16 juni 2010

rariteitenkabinet

Soms heb je mooie dingen gevonden of gekocht en na een tijdje verdwijnen ze weer in een kast. Ik heb mooie vondsten en natuur-voorwerpen in mooie doosjes gedaan en op de kast gezet. De doosjes koop je bij de Xenos en op de markt koop je voor weinig leuke stofjes. Bekleedt de doosjes en je hebt mooie 'schatkistjes' voor je eigen rariteitenkabinet. Het schedeltje is van een klein hertje, gevonden in een bos in Duitsland. Het vogelnestje hebben we twee jaar gelden gevonden in de tuin en het ei twee dagen geleden in de poort bij ons huis. De hondshaai eitjes en de zanddollartjes waar ze op liggen komen van het strand in Zeeland. De kaak (ik denk van een kat) heb ik in mijn studententijd gevonden in een park in Utrecht waar ik toen woonde, gek eigenlijk dat ik 'm heb bewaard..maar komt nu dus mooi van pas. De haaientand (fossiel) is gekocht omdat Ana Sara een spreekbeurt heeft gehouden over haaien. De insekten in hars (voor alle dierenvrienden onder ons..er is mij verzekerd dat deze insecten zijn gevonden toen ze al dood waren) hebben we gekocht bij Gaia, een winkeltje bij ons in de buurt.
* Sometimes you will find or buy beautiful little things, but after a while they disapear in a cupboard. I've put our great finds and bought items in simple wooden boxes and put them on display. The boxes become little treassure-chests when you cover the insides with a nice fabric. The little skull is of a small deer and we found it in a wood in Germany. The birdsnest we found two years ago in our garden and the eg was found two days ago. The eggs of the 'dog-fish'(a little shark) and the tiny urchins (we call 'sand dollars') are found on the beach in Zeeland (a provence of the Netherlands). The jaw (i think of a cat) i found years ago in a park in Utrecht (city) when i was living there during my studies. The big shark tooth (a fossil) we bought for a lecture of my daughter about sharks. The bugs in resin (the shop keeper promised me the bugs were already dead when they were found) i bought in a shop in my neighbourhood.




















copyright photos tuin 21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten