..... een verzamel blog van Marleen ten Napel over design, fotografie, de tuin en meer .....

20 februari 2011

Groene Vingers en Villa Zebra

Vandaag met dochterlief de deur uit. Eerst een bezoekje brengen aan het 'Groene Vingers Festival' in Crooswijk. Daar waren wat verenigingen aanwezig  en sprekers die Rotterdam een warm en vooral groen hart toedragen zoals; de Bomenridders, Transition Town Rotterdam, Gierzwaluw Bescherming NederlandGuerilla Gardeners (initiatief van Groen Links).  Het meest interessant vond ik de Bokashi starter, een keuken emmer waarin je alle groente en fruit afval in kan laten fermenteren en gebruiken als biovoedsel voor je tuin. Ik denk er serieus over na om deze emmer aan te schaffen. Nu gooi ik al mijn groente en fruit afval in mijn compostvat op de volkstuin, maar in deze emmer mag ook gekookte groenten en brood. Verder hebben we een vlinderkastje meegekregen voor op de tuin..erg leuk. Na een kort rondje zijn we verder gegaan......
We hadden nog geen zin om naar huis te gaan en reden naar Villa Zebra. Een hele leuke tentoonstelling over vaders en moeders en gezinnen. We hebben een paar mooie kunstwerken gezien. Daarna heeft Ana sara nog meegedaan met een workshop en heerlijk zitten knutselen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten